dinsdag 18 oktober 2016

Beach shack







































Topic van dit bericht "De strandhut". Een favoriet van mij net als de boomhut, de caravan, het bergchaletje en de gewone koterij in de achtertuin. Dit en mancaves alsook de tiny house beweging dragen absoluut mijn goedkeuring weg. De oorsprong ligt uiteraard in de kindertijd toen een enorme kartonnen doos uren speelplezier garandeerde. Ik wou  ook reeds lang een hokje in mijn strip smokkelen en nu is het zover. Het kotje is duidelijk geïnspireerd door het clubhuis van de lustige kapoentjes, de aloude strip zoals hij in mijn kindertijd door Marc Sleen werd getekend. In mijn strip wordt de strandhut bewoond door een stel low budget detectives die er zowel wonen als kantoor houden. In werkelijkheid is de huur van zo'n strandhutje niet zo goedkoop en bovendien verdwijnen de hokjes in de winter maar de Straybots strip is niet gebaseerd op de werkelijkheid.
Hieronder zie je nog de heren detectives in gesprek met een klant. Nadeel om te tekenen is wel dat je de personages zo dicht op elkaar moet zetten zodat het toch een enigszins claustrofobische indruk heeft. De ruimte mag binnen niet groter lijken dan van buitenaf verondersteld wordt.






























Small space living kan tot in het extreme doorgetrokken worden. Een der merkwaardigste gevallen was de Britse Alexander Stuart Worthley die zo'n twintig jaar in iets woonde wat een railway box genoemd werd.  Een piepklein hokje met een kleine uitstulping waarin de man zijn voeten kon leggen als hij eens helemaal gestrekt wilde liggen. Gelukkig is er beeldmateriaal bewaard gebleven. Een reportage uit 1974 van de Britse komiek Dave Allen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten