donderdag 1 december 2016

Marc Sleen tribute

Marc Sleen 30 december 1922- 6 november 2016




Onlangs is Marc Sleen de geestelijke vader van Nero overleden.  Ik heb het op deze blog herhaaldelijk gehad over de gigantische invloed van de Nero strips op mijn tekenstijl alsook op de humor in mijn Straybots comics. Na zijn dood werd ik samen met heel wat andere tekenaars gecontacteerd door de organisatoren van het Gentse stripfestival om een Marc Sleen memorial card te tekenen.Als levenslange Sleen fan kon ik moeilijk weigeren. Hieronder zie je de kaart die ik getekend heb. Marc Sleen die vrij soepel de hemel tegemoet klautert via een touw, nagestaard door Nero, Van Zwam, Madam Pijp en Beo. Inspiratiebron voor de tekening komt uit het album "De kromme cobra" waarin een fakir op gelijksoortige wijze de wolken inklimt. De tekening heb ik sepia gemaakt als referentie naar de aloude albums op krantenpapier en vaak met bruine inkt gedrukt. Helemaal onderaan heb ik de originele scene uit "De kromme Cobra" weergegeven. Let wel! Ik bezit niet de rechten op Nero maar als eerbetoon  mag het wel eens. De kaarten zijn allicht nog wel te verkrijgen in stripwinkel Pierkehttp://stripwinkel-pierke.weebly.com/ Mijn eigen kaart breng ik nog wel mee op de volgende stripbeurzen waar ik kom of neem anders contact op via mijn E-mail.


scene uit "De kromme cobra" album uit 1964





Geen opmerkingen:

Een reactie posten